Branded content als communicatievorm bestaat al enige tijd. Welke naam we er aan geven verandert met de tijd mee. Begonnen als een typisch fenomeen voor TV, werd het destijds nog “non-spot” advertising genoemd. De nieuwste benaming hiervoor in het digitale landschap is “native” advertising. Inmiddels is branded content breder inzetbaar dan ooit.

Door de snelle groei van digitale technologie dringt branded content ook steeds meer door in ons dagelijkse leven. Het verandert de communicatie tussen en naar consumenten. Content is nu toegankelijk overal en altijd. Daarnaast voegt social media een laag toe waarbij content direct toegankelijk en shareable is. Merken kunnen nu word of mouth beïnvloeden door het bieden van interessante content waarover mensen willen praten en welke men graag wil delen. Nieuwe interessante inspirerende formats en content worden daarom onmisbaar.

Tijdens het Branded Content Event 2014 zijn er inspirerende branded content cases en voorbeelden van eigen bodem, kunt u een kijkje nemen in de internationale branded content keuken en is er een prikkelende key note over de kwaliteit van branded content.

Branded content is niet meer weg te denken als belangrijke communicatievorm. Of het nu branded content op TV betreft of een redactionele samenwerking van merken met printtitels, een gesponsored radioprogramma, een online content marketing invulling, paid en owned content of een combinatie van voorgaande. Diverse onderzoeken, zowel nationaal als internationaal, hebben bovendien aangetoond dat branded content een krachtige bijdrage kan leveren aan het versterken van merkwaarden, een hogere merkbekendheid, grotere merkvoorkeur en een onbewust positiever beeld van het merk, in vele gevallen zelfs beter dan spot-advertising.

De enorme groei aan technische mogelijkheden en sociale media betekent voor merken een uitbreiding van branded content mogelijkheden. Maar wat betekent dit voor de communicatiestrategie van een merk? Hoe kan branded content op structurele wijze worden ingezet i.p.v. alleen campagnematig? Wat zijn voorbeelden van merken die branded content structureel omarmen en goede resultaten boeken? Is ieder merk in staat om relevante en interessante branded content te bieden? Kom naar het Branded Content Event 2014!

Bekijk het programma van  het Branded Content Event 2014!