Opleidingen

college-banken

 


Bachelor studie Communicatiewetenschap

Binnen de bachelorstudie Communicatiewetenschap wordt het vak Contentmarketing verzorgd. Het vak vormt een topic, een speciaal onderwerp, dat in een 7 weken durende cursus in het Engels wordt verzorgd voor zo’n 250 studenten. 
 

Masterclass Contentmarketing

Voor professionals organiseert de UvA Academy een masterclass over de strategische inbedding en integrale benadering van contentmarketing.

De masterclass is bedoeld voor communicatie- en marketingprofessionals die behoefte hebben aan verdieping en actualisering van hun kennis omtrent de strategische inzet van contentmarketing in hun organisatie.

Met inzichten vanuit de communicatiewetenschap en best practices gaan deelnemers tijdens de masterclass kennis en ervaringen uitwisselen. Deelnemers krijgen handvatten mee om binnen hun organisatie daadwerkelijk contentmarketing strategisch en integraal te verankeren en te organiseren.

Na afronding van dit programma:

  • Weet je hoe je contentmarketing strategisch en integraal kunt benaderen.
  • Weet je hoe je als merk je eigen mediabedrijf kunt ontwikkelen.
  • Heb je inzicht in hoe je doelgericht resultaat kunt boeken met contentmarketing.
  • Weet je hoe je tot de invulling van de contentstrategie, contentmix en contentverspreiding via owned, paid en earned media komt.
  • Weet je hoe je contentmarketing organiseert.
  • Kun je een vertaling maken van inzichten vanuit academisch communicatie-onderzoek naar contentmarketing.
  • Ken je een aantal best practices die je kunnen helpen om contentmarketing vorm te geven.
  • Heb je handvatten om contentmarketing binnen je eigen organisatie naar een hoger plan tillen.

Klik hier voor meer informatie en om je aan te melden.
 

Bootcamp Contentmarketing

In een twee daagse bootcamp gaan deelnemers praktisch aan de slag met het concreet maken van hun contentstrategie. De eerste dag focust op (digital) storytelling. Tijdens de tweede zijn er diverse workshops waarin participanten zelf of in een klein team aan de slag gaan met content.

Aan het eind van de bootcamp heb je:

  • Concrete ideeën en eerste uitwerkingen van goede content.
  • Inzicht in hoe je bepaalde populaire en opkomende owned mediatypen optimaal kunt benutten om je content te communiceren.

Klik hier voor meer informatie en om je aan te melden.