Binnen de bachelorstudie Communicatiewetenschap wordt het vak Contentmarketing verzorgd. Het vak vormt een topic, een speciaal onderwerp, dat in een 7 weken durende cursus in het Engels wordt verzorgd voor zo’n 250 studenten.
Voor professionals organiseert de UvA Academy een masterclass over de strategische inbedding en integrale benadering van contentmarketing.
De masterclass is bedoeld voor communicatie- en marketingprofessionals die behoefte hebben aan verdieping en actualisering van hun kennis omtrent de strategische inzet van contentmarketing in hun organisatie.
Met inzichten vanuit de communicatiewetenschap en best practices gaan deelnemers tijdens de masterclass kennis en ervaringen uitwisselen. Deelnemers krijgen handvatten mee om binnen hun organisatie daadwerkelijk contentmarketing strategisch en integraal te verankeren en te organiseren.
Na afronding van dit programma:
In een twee daagse bootcamp gaan deelnemers praktisch aan de slag met het concreet maken van hun contentstrategie. De eerste dag focust op (digital) storytelling. Tijdens de tweede zijn er diverse workshops waarin participanten zelf of in een klein team aan de slag gaan met content.
Aan het eind van de bootcamp heb je: