De Grand Prix Customer Media zijn awards voor opvallende customer media en contentproducties. Zowel offline als online. Het betreft zowel customer media met een communicatie- als met een marketing-communicatiedoelstelling. Voor in- en externe doelgroepen.

Hoe zijn doelstellingen vertaald en welke middelen worden ingezet om die doelstellingen bij de doelgroepen te realiseren? Deze customer media worden in veel gevallen geproduceerd door bureaus die zich hebben gespecialiseerd in customer media, bedrijfsjournalistiek en content marketing. Maar customer media die geheel in eigen beheer door organisaties worden geproduceerd en uitgegeven, maken evenveel kans op een award.

Een Grand Prix-award beloont oorspronkelijkheid, kwaliteit, effectiviteit en vernieuwing. Een award is een compliment aan een merk en een producent, en is een aanmoediging om op de ingeslagen weg door te gaan. De Grand Prix Customer Media is een initiatief van Platform Content, Logeion en Custo en wordt georganiseerd door BBP Media.


De winnaars van de Grand Prix Customer Media 2013 zijn:

In de categorie Business to Employee Print: Jij&UWV
Bureau: MediaPartners Group
Opdrachtgever: UWV

In de categorie Business to Employee Crossmedia: Morgen
Ingezonden door: Proof Reputation
Opdrachtgever: ABN/Amro Bank N.V.

In de categorie Business to Business Print: Scoop
Ingezonden door: Het Salon
Opdrachtgever: SD Worx

In de categorie Business to Business Digitaal: Brabant Magazine
Ingezonden door: DutchGiraffe Digital Creatives
Opdrachtgever: Provincie Noord-Brabant

In de categorie Business to Business Cross media: Securitas
Ingezonden door: LVB Networks
Opdrachtgever: Securitas

In de categorie Business to Consumer Print: Ça Va?
Ingezonden door: Het Salon
Opdrachtgever: CM

In de categorie Business to Consumer Digitaal:
KLM iFly
Ingezonden door: Born05
Opdrachtgever: KLM

In de categorie Business to Consumer Crossmedia: Eigentijd
Ingezonden door: bureau ZB Communicatie & Media
Opdrachtgever: Pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW)

In de categorie Lancering van het jaar: 24/7
Ingezonden door: Maters&Hermsen
Opdrachtgever: De Nationale Politie

In de categorie Eenmalig: Mobile Matters
Ingezonden door: Decom en Stapel
Opdrachtgever: Decom

In de categorie Redactioneel Format: Amore
Ingezonden door: Stapel Magazinemakers
Opdrachtgever: Thomas More Hogeschool

In de categorie Portretfotografie: Wijzer
Ingezonden door: MediaPartners Group
Opdrachtgever: Rabobank Nederland

In de categorie Beste Design: L’OR EspressO EXPRESS Magazine
Ingezonden door: Born05
Opdrachtgever: Douwe Egberts

Speciale prijzen
In de categorie Beste strategie: Ethias Welcome Magazine
Ingezonden door: Head Office BE
Opdrachtgever: Ethias

In de categorie Meest creatieve customer medium: Jij&UWV
Ingezonden door: MediaPartners Group
Opdrachtgever: UWV

In de categorie Beste inhoudelijke kwaliteit:  24/7
Ingezonden door: Maters&Hermsen
Opdrachtgever: De Nationale Politie

In de categorie Meest effectieve customer medium:  Ethias Welcome Magazine
Ingezonden door: Head Office BE
Opdrachtgever: Ethias

Eervolle prijzen
Grand Prix d’ Excellence:  Sak van den Boom
Meest innovatieve opdrachtgever/merk/organisatie: ABNAMRO Bank N.V.

Winnaars van de Student Talent Awards
•1e prijs:  NS Joy, ingezonden door Hogeschool van Amsterdam
•2e prijs:  365 dagen NS, ingezonden door Hogeschool van Amsterdam
•3e prijs: Onbeperkt, ingezonden door Fontys Hogeschool, Tilburg

 http://www.grandprixcm.nl/